poniedziałek, 29 lutego 2016

Zamki

Królewski Świat 

Na pocztówkach królują zamki 

Hej!
  Ostatnio dostałam sporo pocztówek z zamkami i muszę się przyznać, że mam trochę takich kartek w swojej kolekcji. Postanowiłam zrobić serię wpisów o tematyce zamkowej, żeby Wam je pokazać. Myślę, że przypadnie ona do gustu nie tylko miłośnikom zamczysk!
Do rzeczy!

  Ta pocztówka zainspirowała mnie do pisania o zamkach. Dostałam ją od Joanny z zabawy na forum "wrzuć kartkę do skrzynki". Nigdy nie byłam na Warmii, więc niestety nie miałam okazji odwiedzić żadnego z tych zamków :c Jak widzę tę pocztówkę, to wiem co straciłam, chyba najbardziej chciałabym odwiedzić Olsztyn!



  O tak! To jest Książ! Jedna z moich ulubionych zamkowych (i nie tylko!) pocztówek. Idealne ujęcie, które sprawia, że zamek jest potężny, a niebo nadaje mroku tej kartce. Mam ją również od Joanny, ale tym razem z wymiany prywatnej :)
  Tutaj multi, ale z największym zdjęciem obiektu pożądanego, więc się liczy! Oto renesansowo-barokowy zamek Kmitów i Lubomirskich z XVI w. Wygląda imponująco, czyż nie?
  Ok, tyle na dziś, żeby Was tymi zamkami nie przytłoczyć ;p Który podoba Wam się najbardziej? Mieliście okazję zobaczyć je na żywo?
Pozdrawiam 29 lutego, taka okazja zdarza się raz na cztery lata, więc nie mogę nie skorzystać z okazji!
Miłego wieczoru! 

15 komentarzy:

  1. Widze,ze u Ciebie dzisiaj tez zamkowo :D Mnie najbardziej podoba się druga pocztówka, przede wszystkim ze względu na pojedynczy widok. Nie byłam chyba na żadnym z tych zamków, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  2. W Zamku Olsztyńskim byłam dawno temu, będąc jeszcze w gimnazjum, pamiętam pracownie Kopernika i tyle, ale napewno było więcej do zwiedzania :P
    Książ bardzo, bardzo, bardzi chciałabym kiedyś zobaczyć, na tej pocztówce wygląda przepięknie :) Bardzo sie cieszę, że pocztówki odemnie przypadły Ci do gustu.
    Ostatni zamek różni się, ale również wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam w Nidzicy i w Szczytnie :) Bardzo podobają mi się dwie pierwsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książ *.* Nie byłam w nim nigdy, ale ten zamek mi się marzy trochę ;D Tak mieć go na własność <3
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nigdy nie byłam, trzeba to koniecznie nadrobić! ;)

      Usuń
  5. Zamki, zamki, zamki. Kiedyś mnie trochę przerażały, a teraz ich widok mnie zachwyca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mm w planach zrobic sobie wycieczkę, w wolnym czasie, którego brakuje, właśnie po zamkach ;-)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle rzeczy do zwiedzania, a tak mało czasu...

      Usuń
  7. Druga kartka wygrywa! Zgadzam się, ujęcie idealne, pewnie dlatego też mnie tak ta kartka zauroczyła :).

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie również druga kartka wygrywa, ponieważ uwielbiam pojedyncze zdjęcia na pocztówkach a do tego wygląda tutaj naprawdę majestatycznie. a ze wszystkich zamków z Twoich pocztówke byłam jedynie (albo aż) w Książu i jestem z tej wizyty bardzo zadowolona chociaż jednocześnie z zamku wyszłam nieco rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ja bym chciała zwiedzić zamek Książ! Widziałam go tylko z daleka i już wtedy zrobił na mnie ogromne wrażenie. Ale przyznam się, że kartka, którą pokazałaś z tym zamkiem jakoś nie przypadła mi do gustu, hmmm być może dlatego, że nie lubię kartek bez napisu na froncie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię jak jest napis, ale tu akurat chyba by mi nie pasował.

      Usuń
  10. Uwielbiam zamki, więc wszystkie te pocztówki wg mnie są superowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam także pocztówkę zamki Warmii i Mazur, ale w innej wersji. Na żywo widziałem zamki w Olsztynie i Szczytnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Druga kartka jest najlepsza i ma swój klimat! Myślę, że nikt by nią nie pogardził :D I teraz się zastanawiam czy tam byłam czy nie... mam chyba sklerozę ostatnimi dniami :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz!