piątek, 29 stycznia 2016

Mini kolekcja tramwajowa

Czar pocztówek z tramwajami!

Szkoda, że w moim mieście już nie jeżdżą...

Hej!
 Co tam u Was? Chyba już zauważyliście nowy wygląd bloga! Jak Wam się podoba? A to jeszcze nie koniec, czekam na grafikę od mojej przyjaciółki :) To będzie coś jeszcze lepszego, aż nie mogę się doczekać :) W każdym razie ruszam z tym wszystkim pełną parą i myślę, że nowości wniosą dużo świeżości na bloga, choć jest on całkiem młody. Wczoraj stuknęły dwa miesiące :) Na początku jeszcze nie do końca ogarniałam bloggera i ogólnie wszystkich opcji, dopiero teraz się wszystkiego uczę. Mam nadzieję, że wszystko pójdzie po mojej myśli.
 
  Pocztówki z tramwajami zbieram od niedawna :) Zaraziła mnie przyjaciółka, która (nie boję się tego napisać) ma obsesję na punkcie komunikacji miejskiej. Stare tramwaje, Jelcze, Ikarusy - to jest to, o czym mówi najczęściej! We wrześniu pojechaliśmy z przyjaciółmi do Łodzi, ponieważ nadarzyła się okazja na zwiedzanie starej zajezdni tramwajowej. Mieliśmy okazję zobaczyć, jak to miejsce wygląda "od kuchni", podziwiać kolekcje smyczek różnych przewoźników oraz bilety. Mogliśmy spróbować kasowania biletów (a właściwie po prostu białych kartek) w różnych typach kasowników i posiedzieć na miejscach kierowców. Był nawet tramwaj elka, to było coś :)
Takim cudem jechaliśmy z miasta do celu, czyli zajezdni!
JELCZE, JELCZE, IKARUSY, IKARUSY, JELCZE!

Krzyczący kasownik pozdrawia z Łodzi!
Okej, a teraz czas na pocztówki!

  Pocztówka od Kahlan z wymiany pocztówkowej na forum. Śliczny stary tramwaj, a w nim informacja turystyczna. Chętnie bym się zgubiła w Bydgoszczy, aby znaleźć się w takim punkcie informacji! :) Niestety nie było mi to dane, muszę zaplanować jakąś wycieczkę!
  To cudo również z wymiany tramwajowej na forum, tym razem od Romanka :) Przedstawia poznański tramwaj numer 3. Chyba nie muszę pisać, dlaczego bardzo lubię tę pocztówkę! Jak w końcu kupię sobie ramki, to zawiśnie w moim pokoju, koniecznie!
   Jak tam u Was wygląda skrzynka pod koniec miesiąca? Ja jeszcze czekam na parę pocztówek z wymiany i ostatnio zarejestrowałam się na Postcard United (tak, wiem, już dawno każdy ma tam konto, ale jakoś wcześniej byłam tak wierna postcrossing.com, że nie myślałam o niczym innym :P). Bardzo dużo czytałam opinii, że z tego portalu przychodzi więcej "egzotycznych" pocztówek niż z postcrossing i można wylosować częściej inne państwo niż Niemcy czy Rosja. Jakie są Wasze doświadczenie?

Lecę oglądać "Podróże Guliwera"!
Miłego wieczoru!

17 komentarzy:

  1. Nowy wygląd bloga jest całkiem ładny, choć ten nagłówek nie przypadł mi do gustu. Czekam na graficzkę od Twojej przyjaciółki. :) Zawsze wolałam tramwaje od autobusów, hehe! :) Szczególnie, że te pierwsze dużo lepiej prezentują się na zdjęciach czy pocztówkach.
    W Poznaniu chyba można kupić jakieś kartki z tramwajami. Mogę poszukać, jeśli zechcesz - wymienimy się wtedy. :)
    Jeśli chodzi o PU... Wysłałam jedną kartkę, do Holandii. Niby niewielka różnica między tym portale a PC, jednak nie przemawia do mnie ta pierwsza strona. Zostaję wierna Postcrossingowi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście jestem chętna na wymianę! Jak coś znajdziesz to proszę napisz maila :)
      monnnia96@gmail.com

      Usuń
  2. Jestem wielką fanką transportu i uwielbiam takie klimaty również na pocztówkach! Bardzo fajne okazy poszerzyły Twoją kolekcję :). Czekam niecierpliwie na nowe grafiki, takie zmiany zawsze cieszą i oko odwiedzającego, no i właściciela bloga :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak słyszę że ktoś jest fanem tramwajów to zawsze przypomina mi się córka takiego pana Darka. Pracował on w drukarni w której ja miałam praktyki od pierwszej technikum. Wtedy jego córka miała koło 13-14 lat i o tramwajach, zwłaszcza łódzkich, wiedziała wszystko. Pan Darek opowiadał że kiedyś pojechali na zlot miłośników tramwajów. Była chyba jedyną taką małolatą a wiedzą dorównywała niejednemu :)
    Co do Postcard United to się nie wypowiem. Nawet nie chodzi tu o wierność, po prostu na postcrossing mi na razie dobrze i szczerze nie narzekam na razie na małą różnorodność losowanych krajów :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pocztówkę od Agnieszki mam również taką samą jak Ty, tej drugiej nie mam, ale bardzo mi się podoba, choć nie jestem fanką takich kartek. Wolę jednak widoczki.
    Ładna grafika w banerze napewno doda blogowi uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy motyw - tramwaje. :) akurat tę pocztówkę z Bydgoszczy też kiedyś kupiłam. z kolei w Toruniu miałam okazję jechać starym, zabytkowym tramwajem. :)
    ja na początku miałam świetne zdanie o Postcard United, bo przychodziły do mnie pocztówki, tak jak piszesz, z egzotycznych krajów. ale np. ostatnio kilka nie zostało w ogóle zarejestrowanych, nie wiem, czy ci użytkownicy porzucili ten portal, czy pocztówki faktycznie nie doszły... to aż niemożliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja mam tak na PC, trochę wysłanych pocztówek już mi tak zalega. Jak Chiny czy Indie mogę jeszcze zrozumieć, tak nie jestem w stanie pojąć czemu priorytet do Szwecji idzie prawie dwa miesiące :(

      Usuń
  6. Ja niestety nigdy nie zbierałam pocztówek ale podziwiam twoją pasję i zaangażowanie w nią. Wkładasz w to zbieranie naprawdę dużo serca. Twój blog jest naprawdę ciekawym miejscem.
    A pocztówka z tramwajem nr. 3 także mi się podoba.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ;) Zapraszam do mnie częściej!

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo ;) Zapraszam do mnie częściej!

      Usuń
  7. Kartki z tramwajami również bardzo mi się podobają!
    Co do PU. Gorąco polecam. Choć na PC wysłałem w ciągu tych paru lat 800 kartek ( rany !) to nigdy nie otrzymałem tylu egzotyków co w PU ( na 30 kartek)- Kubę, Kambodżę, Tunezję, Guernsey, Bahamy...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo :D Pamiętam te kasowniki :D Wygląd bloga lepszy, choć jestem ciekawa grafiki, którą niedługo dostaniesz :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam stare tramwaje i kartki z nimi również ;)
    Ten krzyczący kasownik jest świetny! :D
    Jeżeli chodzi o PU, to rzeczywiście na początku było łatwiej dostać "egzotyczną" kartkę, teraz chyba już mniej. Nie wiem, bo już od dawna nie korzystam z PC ani z PU. Ja akurat na PU nie miałam szczęścia, pomimo zalogowania się tam niedługo po powstaniu tego serwisu otrzymałam same Chiny, Rosje, Polskę i Indie... a wylosowałam chyba z 11 adresów do Rosji, z czego doszły chyba tylko 3 :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Tramwaje są piękne, ale przeraża mnie tylko, gdy jeżdżę takim starym, ze zaraz się rozpadnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie komunikacja miejska nie interesuje, jednak widziałam kilka pocztówek z tramwajami, sama nawet ostatnio pokazywałam kartkę z Grudziądza z tramwajem w roli głównej.
    Co do Postcard United to kiedy z niego korzystałam to sobie go bardzo chwaliłam, ponieważ dzięki niemu do mojej kolekcji dołączyła Tunezja, Gujana, Turks i Caicos i coś jeszcze na pewno. W ogóle mam wrażenie, że tam staranniej dobierano wysyłane kartki, bo zawsze dostawałam zgodne z preferencjami.
    Dawno nie losowałam adresów na PU i w ogóle rzadko tam zaglądam. Na PC mam niestety zbyt dużo kartek, które nie dotarły do adresatów i mam zablokowane konto, więc też nie wysyłam niczego.
    Ostatnio do mojej kolekcji dołączyła pocztówka z nowego kraju, którą wygrałam w konkursie :) Powinna za tydzień pojawić się na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ciekawością czekam na post z nową pocztówką!:)

      Usuń
  12. Nie widziałam wcześniejszego wyglądu, ale ten bardzo mi się podoba :) i oczywiście czekam na grafikę :)
    Mnie bardzo podobają się stare tramwaje. Kartka od Romanka jest super :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz!