poniedziałek, 4 stycznia 2016

Wiedeń

Witam Was w Nowym Roku!

Pierwsze moje styczniowe pocztówki już poszły w Polskę i Świat!

Hejka!
  Jak Wam się udał sylwester? Jak pierwsze dni roku? 
Jestem już z Wami, początek roku u mnie dość zamieszany. Dużo rzeczy musiałam pozałatwiać, ale cały czas byłam z Wami i śledziłam inne blogi! Teraz czas na mój pierwszy post w 2016 roku. Długo się zastanawiałam, jakie pocztówki Wam pokazać, w sumie musi być to coś wyjątkowego, ponieważ jaki pierwszy post, taki cały rok! Słucham właśnie Koncertu Noworocznego (możecie posłuchać razem ze mną klik) i pomyślałam, że mogę pokazać kartki właśnie z Wiednia :)
Nie przedłużając, oto i one:
  Pierwsza to taki klasyczny multi, ale pewnie wiecie, dlaczego mi się bardzo podoba. Tak, tak, chodzi o nocne zdjęcia :) Mamy tutaj Parlament, Operę, Muzeum Historii Sztuki, Katedrę Świętego Szczepana, Albertina czyli galerię założoną przez Księcia Alberta Sasko-Cieszyńskiego i Jego żonę oraz oczywiście salę koncertową, gdzie odbywa się właśnie Koncert Noworoczny.
 
  Tutaj jest Katedra Świętego Szczepana, którą mogliście zobaczyć już też na pocztówce wyżej :) Jest to duma Wiednia i wcale się nie dziwię. Bardzo mi się podoba Katedra, jak i kartka, która ją przedstawia. Jest to zimowy widok, więc bardzo pasuje do okresu, w którym się znajdujemy (choć śniegu nadal u mnie brak :( ). Czytam sobie właśnie na Wiki o tym cudzie. Odsyłam Was w Internet, poczytajcie, jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, ponieważ i historia, i ciekawostki na temat Katedry są niezwykle interesujące. Pocztówkę miałam okazję sama sobie wybrać, ponieważ kiedyś miałam okazję być w Wiedniu na Jarmarku Bożonarodzeniowym :)
  Czy u Was też jest tak zimno? U mnie 9 stopni na minusie, a śniegu ani widu, ani słychu :(
Życzę Wam dużo ciepła w ten mroźny poniedziałek!
Cześć!












9 komentarzy:

  1. U mnie też bez śniegu, niby w środę ma padać, ale nieco zimniej niż u Ciebie. W tej chwili jest -12. Obie kartki mi się podobają :) Szkoda, że z Wiednia jeszcze nic nie mam :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Koncert Noworoczny...ciekawe od kogo go masz!
    I zazdro że byłaś w Wiedniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mogłaś być :D w końcu to wyjazd szkolny był. Hahah no chyba już wiadomo od kogo :p

      Usuń
    2. nie mogłam, nie miałam paszportu :c

      Usuń
  3. u nas dzisiaj rano było -16, gdyby nie ten wiatr znad morza to byłoby nawet całkiem przyjemnie a tak... po 5 minutach nie czuję swoich policzków.

    kartki przesympatyczne, najbardziej podoba mi się druga, katedra w zimowej odsłonie jest piękna i pozwala chociaż na moment przypomnieć sobie, że zazwyczaj w zimie jest też śnieg :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W takich chwilach cieszę się, że jestem w Niemczech, bo u mnie temperatury są na plusie. Obecnie +5. Choć nie pogardziłabym też śniegiem, ale tu podobno śniegu raczej zimą się nie zobaczy...
    Druga pocztówka jest piękna, zimowa. W sumie mam chyba tylko jedną kartkę z Wiednia i już ją pokazywałam na blogu z tego co pamiętam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się Twój sposób prezentowania kartek. Nie tylko sama pocztówka, ale też "okalająca" kompozycja.

    OdpowiedzUsuń
  6. oo :) Koncert Noworoczny z Wiednia... Też go oczywiście słuchałam, bo będąc na Święta i Nowy Rok właśnie we Wiedniu i w tamtejszej rodzinie - nie da się go nie słuchać :D Tam chyba wszyscy to oglądają :D Kartki świetne, choć na żywo miejsca te wyglądają dużo lepiej! :D (ale to chyba jak zwykle :D)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz!