niedziela, 13 grudnia 2015

Katowice

Pozdrowiom Wos gorko i serdecznie ze Ślonska :)

Witom Wos!
  Dzisiaj mam dla was pocztówki z moich okolic :) Ostatnimi czasy wzrósł we mnie lokalny patriotyzm (stało się to między innymi, dzięki temu, że poznałam bardzo miłego pana, Ślązaka), więc postanowiłam przelać trochę tego na mojego bloga, czemu nie? :) Muszę się przyznać, ze godać nie umiem, trochę żałuję, ale niestety tu, gdzie mieszkam już rzadko się tej gwary używa :( Jedyną osobą u mnie w rodzinie, która umie godać, jest moja babcia. Jak byłam mała i spałam u Niej to, często godała mi na dobranoc :) Lubiłam, jak to robiła i zawsze na to czekałam. Mimo tego, że nie mówię gwarą to czuję się Ślązaczką, mam tę świadomość, i nawet jeżeli kiedyś życie rzuci mnie na drugi koniec Polski lub świata, to nie będę się tego wstydzić :) Zanim pokażę Wam pocztówki, które przygotowałam, to muszę powiedzieć, skąd one są. Pocztówki są z Love Poland Designe, ja kupiłam je u siebie w Matrasie, ale można również przez internet :) Bardzo podobają mi się projekty od Nich, poza pocztówkami mam również magnes i myślę, że na tym się nie skończy :)
Okej, to teraz już Wam pokazuję :
1.
  Proszę bardzo, kwintesencja Sląska :) Przedstawiam Wam Hajera, który gości w mojej kolekcji już jakiś czas. Bardzo miły pan! Urzekła mnie ta pocztówka, jestem zakochana! Co ja mogę jeszcze napisać? Górnik jest cudowny, napis jest cudowny, tło jest cudowne :) W rodzinie nie mam górników, ale mam dobrego znajomego, który wykonuje właśnie ten zawód. Naprawdę czuję do Niego respekt i życzę mu oraz wszystkim innym górnikom tyle wyjazdów co zjazdów, tym bardziej, ze całkiem niedawno świętowaliśmy Barbórkę :)
2.
  A tutaj węgiel :) Ja w Katowicach nie mieszkam, ale często tam bywam. Bardzo podoba mi się kartka, jest klimatyczna i bardzo śląska, jak dla mnie :) Nic dodać, nic ująć.
 
  Mam nadzieję, że post Wam się podobał i zajrzycie na stronę Love Poland Designe, z pewnością znajdziecie tam coś ze swojego regionu :)
Miłego wieczorku!

6 komentarzy:

  1. Bardzo śląskie, bardzo ciekawe i miłe dla oka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. moi przodkowie pochodzą ze Śląska i chociaż sama urodziłam się już w innej części Polski to jednak jestem bardzo mocno z tym regionem związana. nawet przez rok mieszkałam w Katowicach, niestety życie rzuciło mnie ostatecznie nad morze. gwarę śląską w dużej mierze rozumiem, ale sama nic mówić nie potrafię, niemniej jednak uwielbiam słuchać jak Ślązacy godoją :)

    druga pocztówka niesamowicie mi się podoba, lubię gdy pocztówki nawiązują do "dziedzictwa" miasta, w tym przypadku do węgla.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię słuchać takiego 'godania' :) Znajomi mamy jak się rozkręcą to nie rozumiem niczego co mówią :D haha :D I chyba dlatego to lubię!
    Kartki bardzo pozytywne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeździłam w te okolice i słuchałam kilkunastu Ślązaków, bardzo lubię ich gwarę, choć często jednak nie mogłam ich zrozumieć. Robiłam tez prezentację o Śląsku na studiach, więc sporo się dowiedziałam o tej części Polski. Pierwsza pocztówka podoba mi się zdecydowanie bardziej, choć i druga jest ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz!